Παραμετροποίηση και χρήση της πλατφόρμας Club4U από την αλυσίδα super market “Emarketta”.

Η ολοκληρωμένη πλατφόρμα Club4U, με την κατάλληλη παραμετροποίηση μπορεί να γίνει ένα ισχυρό εργαλείο στο επικοινωνιακό κομμάτι για Super Market ή άλλα καταστήματα τροφίμων. Η πλατφόρμα αποτελείται από 2 κύρια μέρη: Την δωρεάν εφαρμογή για κινητά (mobile application) και το διαχειριστικό περιβάλλον (backend) όπου δημιουργείται το περιεχόμενο που αποστέλλεται στην εφαρμογή. Για κάθε νέα δημοσίευση το κινητό λαμβάνει ειδοποίηση (push notification), την οποία μόλις ο χρήστης την πατήσει ανοίγει η εφαρμογή και την διαβάζει.

Οι απαιτήσεις επικοινωνίας αφορούν:

  • Προσφορές, που ισχύουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα.
  • Προσφορές που ισχύουν για λίγες ώρες και αποτελούν «κράχτη» για προσέλκυση πελατών στα καταστήματα.
  • Κουπόνια/πόντους ανταμοιβής
  • Ενημερώσεις για νέα προϊόντα, υπηρεσίες, events

Κατόπιν συζητήσεως με τον υπεύθυνο επικοινωνίας του Emarketta, δημιουργήθηκε ο λογαριασμός της εταιρείας, το backend και η δωρεάν εφαρμογή για κινητά.

Εφαρμογή για κινητά «eMarketta»
Η εφαρμογή έχει την παρακάτω μορφή:

Mockup Emarketta desktop Mockup Emarketta launch Mockup Emarketta home Mockup Emarketta prosfores
Η οθόνη του κινητού, όπου φαίνεται η ειδοποίηση για νέα δημοσίευση
H οθόνη καθώς φορτώνει η εφαρμογή Η κεντρική οθόνη της εφαρμογής H οθόνη με τις προσφορές
Mockup Emarketta prosfora Mockup Emarketta newsletter Mockup Emarketta pontoi Mockup Emarketta settings
Το μήνυμα με την προσφορά -30% Η οθόνη με τα newsletters Η οθόνη με τους πόντους του πελάτη Οι ρυθμίσεις της εφαρμογής

 

Προσφορές
Ο πελάτης λαμβάνει μηνύματα που περιέχουν στοιχεία για τις προσφορές των καταστημάτων. Τα μηνύματα μπορούν να περιέχουν κείμενο, εικόνες και συνημμένα pdf με αναλυτικά στοιχεία.

Προσφορές express
Πρόκειται για προσφορές της τελευταίας στιγμής, που γίνονται αντιληπτές από τους πελάτες που βρίσκονται στα καταστήματα. Όμως, με την αποστολή μηνυμάτων, ενημερώνονται όλοι οι χρήστες της εφαρμογής με αποτέλεσμα να έχουμε προσέλκυση κοινού στα καταστήματα, που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα τις είχαν μάθει.
Σε περίπτωση που οι προσφορές ισχύουν για συγκεκριμένα καταστήματα, ο χρήστης της εφαρμογής με την δυνατότητα proximity, ενημερώνεται μόνο από τα καταστήματα που τον ενδιαφέρουν ή βρίσκεται κοντά τους. Προϋπόθεση είναι να έχει ενεργοποιήσεις τις ρυθμίσεις τοποθεσίας του κινητού.

Bonus / Πόντοι / loyalty
Κάθε εφαρμογή περιλαμβάνει ένα μοναδιαίο QR code. Με την εγγραφή του χρήστη μέσω site/καταστημάτων/εφαρμογής μπορεί να απολαμβάνει υπηρεσίες ανταμοιβής μέσω πόντων. Ανάλογα με τις αγορές και αφού σκαναριστεί το QR code στο ταμείο, ο πελάτης πιστώνεται πόντους, οι οποίοι απεικονίζονται στην οθόνη του κινητού του. Οι πόντοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν σύμφωνα με την εκάστοτε πολιτική των καταστημάτων.
Η παραπάνω διαδικασία μπορεί να γίνει και με την χρήση bar code, ανάλογα με τον εξοπλισμό των καταστημάτων.


Διαχειριστικό (backend) δημιουργίας περιεχομένου

Η δημιουργία περιεχομένου, αλλά και όλη η διαχείριση της πλατφόρμας γίνεται μέσω ενός URL, το οποίο παρέχεται από το Club4U.
URL: emarketta.club4u.gr

backend 01

Αφού γίνει είσοδος βρισκόμαστε στην κεντρική σελίδα διαχείρισης της πλατφόρμας.
backend 02

Νέα δημοσίευση
Πρόκειται για το βασικό κομμάτι της επικοινωνίας με τους πελάτες/χρήστες της εφαρμογής.
Ας υποθέσουμε οτι θέλουμε να δημοσιεύσουμε μια προσφορά για 30% έκπτωση στα απορρυπαντικά πλυντηρίου.
Επιλέγοντας την κατηγορία, δηλ. «Προσφορές» και βρισκόμαστε στην παρακάτω οθόνη.

backend 03

  • Η κατηγορία συμπληρώνετε αυτόματα
  • Συμπληρώνουμε απαραίτητα το «Τίτλος ειδοποίησης». Αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί αν δεν γίνει, δεν θα φύγει ειδοποίηση (push notification) για τα κινητά. Το «Τίτλος ειδοποίησης» τραβάει την προσοχή. Μόλις το κινητό λάβει την ειδοποίηση ο χρήστης έχει την επιλογή είτε να διαβάσει την δημοσίευση εκείνη τη στιγμή, είτε αργότερα.
  • Χρήστες/Παραλήπτες ειδοποίησης: Εάν θέλουμε το μήνυμα να πάει σε όλους τους χρήστες της εφαρμογής, το αφήνουμε κενό. Εάν θέλουμε να στείλουμε προσωποποιημένο μήνυμα π.χ. ευχές για ονομαστική εορτή, επιλέγουμε τους χρήστες. Προϋπόθεση είναι να έχει κάνει εγγραφή ο πελάτης.
  • Ομάδες παραληπτών ειδοποίησης: Το ίδιο ισχύει αν έχουμε κατηγοριοποιήσει τους πελάτες σε ομάδες.
  • Μέσω του editor, προσθέτουμε κείμενο, εικόνες, links, κλπ
  • Συμπληρώνουμε την έναρξη και το τέλος του μηνύματος. Συνήθως είναι ο χρόνος ισχύος της προσφοράς.

Αφού δημιουργήσουμε το μήνυμα, πατώντας «Αποθήκευση», αποθηκεύεται στο λογαριασμό του Emarketta, ενώ ταυτόχρονα το στέλνουμε στην εφαρμογή και οι χρήστες λαμβάνουν την ειδοποίηση.
Να επισημάνουμε οτι δεν πρόκειται για SMS/MMS ούτε για email, αλλά για μηνύματα που ανοίγουν μέσω της εφαρμογής και δεν έχουν καμία χρέωση για τον πελάτη.

Η ίδια ακριβώς διαδικασία ακολουθείται για την δημιουργία και δημοσίευση μηνυμάτων στις «Προσφορές express» και στα «Newsletter».


Δημοσιεύσεις
Εδώ βλέπουμε όλες τις δημοσιεύσεις που έχουν γίνει και μπορούμε να κάνουμε προσθήκες, διορθώσεις, κλπ.


Πελάτες

Εδώ βλέπουμε τα στατιστικά που αφορούν τους πελάτες και όσους έχουν κάνει εγγραφή και σύνδεση. Μπορούμε επίσης να δημιουργήσουμε ομάδες χρηστών και να προσθέσουμε χρήστες σε αυτές.


Στατιστικά

Όλα τα στατιστικά που αφορούν τις συσκευές που έχουν κατεβάσει την εφαρμογή και την ανταπόκρισή των χρηστών στα μηνύματα που λαμβάνουν. Δηλαδή, το πόσα μηνύματα έχουν αναγνωστεί για κάθε κατηγορία, πράγμα που αποτελεί πολύ χρήσιμο εργαλείο για κατανόηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς των χρηστών, αλλά και για βελτίωση της επικοινωνίας μαζί τους.

backend 04

Η όλη διαδικασία, όπως ήδη έχουμε αναφέρει, γίνεται μέσω ενός URL που παρέχει το Club4U. Σε περίπτωση που το Emarketta διαθέτει κεντρικό σύστημα διαχείρισης ή δικό του site, η διαδικασία αυτή μπορεί να ενσωματωθεί σ’ αυτό με την βοήθεια ενός «συνδετικού software» (API) το οποίο παρέχεται από το Club4U.


Εφαρμογή στα καταστήματα του Emarketta
Αφού ολοκληρώθηκε η κατασκευή και παραμετροποίηση της πλατφόρμας (backend & εφαρμογή), έγινε παρουσίαση και εκπαίδευση του ΙΤ προσωπικού του super market, διάρκειας 1 ημέρας. Αναλύθηκαν λεπτομερώς οι δυνατότητες και λειτουργίες ενώ ξεκίνησε δοκιμαστικά η δημοσίευση περιεχομένου.
Στη συνέχεια συζητήθηκε και συμφωνήθηκε οτι για τις πρώτες 15 ημέρες της λειτουργίας της πλατφόρμας, η δημοσίευση περιεχομένου να γίνεται σε συνεργασία των υπευθύνων του Emarketta με το Club4U, μέσω απόμακρης σύνδεσης (TeamViewer) για αποφυγή σφαλμάτων στις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας.

Το επόμενο βήμα ήταν η παρουσίαση της πλατφόρμας στα super market του Emarketta. Έγινε παρουσίαση στους υπεύθυνους και στη συνέχεια παρουσίαση στο υπόλοιπο προσωπικό, όπου ενημερώθηκαν για την προώθηση της δωρεάν εφαρμογής στους πελάτες.

  • Η προώθηση της εφαρμογής μπορεί να γίνει με:
  • Stand στo super market, όπου μια κοπέλα ενημερώνει τους πελάτες, αναλύεi τα πλεονεκτήματα και τους προτρέπει να την κατεβάσουν.
  • Ενημερωτικά φυλλάδια στα ταμεία
  • Στο site του Emarketta
  • Στα social media
  • Εφάπαξ δέλεαρ, πχ. μια έκπτωση για την πρώτη αγορά μετά το κατέβασμα της εφαρμογής. Η ταυτοποίηση γίνεται με το μοναδιαίο QR code της εφαρμογής.


Υποστήριξη / Συντήρηση

Μέσω ενός συμβολαίου συντήρησης, το Club4U παρακολουθεί και εγγυάται την απρόσκοπτη λειτουργία της πλατφόρμας. Γίνονται όλες οι απαραίτητες αναβαθμίσεις λογισμικού, ενώ με την ανάλυση των στατιστικών βγαίνουν χρήσιμα συμπεράσματα για βελτίωση της επικοινωνίας.
Σε τακτά χρονικά διαστήματα γίνονται συναντήσεις με το προσωπικό του Emarketta για ενημερώσεις, επισήμανση και επίλυση πιθανών προβλημάτων, κλπ.


Πρόσθετες λειτουργίες
Μετά την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας και την θετική ανταπόκριση από τους πελάτες, συζητήθηκαν πιθανές προσθήκες στην πλατφόρμα.

  • Αυτόματη πληρωμή μέσω Viva Wallet. Με την δυνατότητα αυτή, σκανάρεται το QR code/ bar code της εφαρμογής και γίνεται χρέωση του ποσού αγοράς. Ο πελάτης λαμβάνει μια ειδοποίηση για τη χρέωση, δίνει την έγκριση του και η αγορά ολοκληρώνεται με χρέωση του λογαριασμού.
  • Διενέργεια διαγωνισμών. Για ένα συγκεκριμένο είδος, πχ μέλι, δημιουργείται ένας διαγωνισμός «Βρήτε τα τυχερά βάζα». Χρησιμοποιώντας το QR code / bar code του προϊόντος, ο πελάτης το σκανάρει και βλέπει αν έχει κερδίσει. Λόγω της ευελιξίας και επεκτασιμότητας της πλατφόρμας μπορούν να υποστηριχθούν διάφορα είδη διαγωνισμών.


Συμπεράσματα
Λόγω της συνεχώς αυξανόμενης χρήσης των κινητών τηλεφώνων, η χρήση της πλατφόρμας Emarketta φέρνει συνεχώς τον πελάτη σε επαφή με την επιχείρηση, μέσω της εφαρμογής Emarketta.
Ο πελάτης ενημερώνεται συνεχώς μέσω της εφαρμογής, είναι πολύ δύσκολο να χάσει κάποια προσφορά, αφού έχει πάντα μαζί του το κινητό.
Ένα ακόμα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι οτι το "Emarketta" μπορεί να στέλνει διαφημιστικά video στους πελάτες, ενημερώνοντας τους για νέα προϊόντα και υπηρεσίες, χωρίς να επιβαρύνεται το αρκετά μεγάλο κόστος τηλεοπτικής προβολής. Έχουμε δηλαδή μια σημαντική εξοικονόμιση πόρων.
Το ποιοτικό περιεχόμενο στα newsletters, είναι ένας σημαντικός παράγοντας που θα κάνει τον χρήστη της εφαρμογής (ακόμα κι αν δεν είναι τακτικός πελάτης) να συνεχίσει να την χρησιμοποιεί και εν τέλει να αυξήσει τις επισκέψεις του στα καταστήματα του Emarketta.

 

To case study είναι μια υποθετική περίπτωση εφαρμογής της πλατφόρμας Club4U σε αλυσίδα super market και καταστήματα τροφίμων. Οποιαδήποτε ομοιότητα με πραγματικά καταστήματα είναι απολύτως συμπτωματική.
Όλα τα κείμενα στην εφαρμογή και το backend είναι εντελώς ενδεικτικά και μπορούν να αλλάξουν κατόπιν συνεννοήσεως. Το ίδιο ισχύει και για τα graphics elements (λογότυπα, χρώματα, κλπ)

Share This

Follow Us